علم آی تی

علوم جدید کامپیوتر و اطلاعات عمومی مفید را با شما همراهان به اشتراک خواهیم گذاشت.

علم آی تی

علوم جدید کامپیوتر و اطلاعات عمومی مفید را با شما همراهان به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

- فیلم هفته: CANIBA -
از Verena Paravel و Lucien Castaing-Taylor ، لویاتان خاطره انگیز را به یاد می آوریم ، یک غوطه وری غافلگیر کننده در یک دستگاه ماهیگیر ، در سواحل شرقی ایالات متحده. آنها با کانیبا ، عکاسی غیرممکن از ایسی ساگاوا ، ژاپنی را که در سال 1981 زنی جوان را در پاریس کشته و خورده است ، امتحان می کنند. آنها وفادار به تحقیقات حسی خود ، یک مستند قابل توجه و خسته کننده می سازند. با برنده شدن از آخرین جشنواره فیلم ونیز با جایزه ویژه هیئت داوران ، این فیلم روز چهارشنبه با محرومیت از افراد زیر 18 سال اکران می شود.
 
در سال 1981 ، ایسی ساگاوا ، دانشجوی ژاپنی در پاریس ، بدن یکی از همرزمان سوربن خود ، رنه هارتولت را بلعید. وی که غیر مسئولانه اعلام شده بود ، دو سال بعد به ژاپن تحویل داده شد. او از آن زمان آزادانه زندگی کرده است ، از بدنامی شوم خود لذت می برد و در فیلم های اروتیک صورتی بازی می کند. او که اکنون در اثر سکته مغزی مریض و ضعیف شده است ، در نزدیکی برادرش ، جون ساگاوا ، که از او مراقبت می کند ، زندگی می کند. ورنا پاراول و لوسین کاستینگ-تیلور از این دو مرد تنگ در یک آپارتمان کوچک فیلمبرداری کردند. مشکل ناشی از این جنایت و میل ذاتی اکراه ایسی ساگاوا بدون پاسخ باقی مانده است. این نقطه قوت این فیلم ، چهره به چهره منفرد است که نه با توضیح و نه با هرگونه فاصله گرفتن ، جنون وحشتناک این مرد را خنثی می کند.
 
ایسی ساگاوا که از نزدیک فیلمبرداری شده است ، خود را به سختی بیان می کند. صدای فراتر از قبر ، بینهایت مدت طولانی بین هر قطعه جمله. جملات کاملاً سخت برای شنیدن. باورنکردنی اینجا ، هذیان این مرد ، گوشت را بر روی پوست آسیب دیده ، ماده فیلم گرفت. صحبت کردن ، پاسخ دادن به برادرش ، او غذا می خورد ، آب می نوشد. موضوع پوست ، دهان ، جویدن ، دندانهای خرد شده ، گلو بلعیده می شود. چیزی مبهم و مبهم در خط افق چهره ای پر از سوالات غیرقابل توصیف حرکت می کند. پشت آن برادر فازی است. او گوش می دهد ، نظر می دهد. در یک زمان نوبت به صحبت او می رسد ، تا خواسته های خاص خود را نیز بیان کند. روی بازوی او ، اندام جنسی ، به دنبال "درد کامل" است. و به آنها نشان دهد. قابل درک است که دو فیلمساز که مدتها آرزوی "اقتباس کردن" De Humanis Corporis Fabrica توسط Versalius ، اولین دائرlopالمعارف آناتومیک را داشتند ، این فیلم را به عنوان یک برخورد ارگانیک تصور می کردند ، شروع از بدن و بازگشت به بدن. "منظره ای مه آلود از گوشت" ، این کلمات آنها برای برانگیختن چهره این موضوع است که گاهی فراتر از قاب است. گویی که به دیدن پوست می روند ، دوربین آنها از برادر به برادر دیگر عبور می کند ، از شبکه به تاری ، فاصله های اضافی ، محو می شود به سیاه ، شهادت یکی و تفسیر دیگری ، معابر بین ظاهر و ناپدید شدن.


 
به این صمیمیت امتحان شده ، تصاویر دیگری نیز پیوسته اند که نباید انتظار نجات از آنها را داشته باشیم ، آنها نه چیزی را کم و نه روشن می کنند. جون ساگاوا ، چند سال بعد از جنایت ، مانگای توهمی را که توسط برادرش ترسیم شده کشف می کند. کاملاً صریح ، به رویدادهایی که قبلاً با کلمات بازگو شده اند ، می افزاید ، نمایشی ترسیم شده از آنچه شخص تصور می کند غیرقابل بازنمایی است. برادر را رد می کند و می گوید: "این اشتباه است که این در نظر جهانیان وجود دارد." آثار پیوند برادرانه: اسباب بازی های نرم ای که ایسی ساگاوا با آنها احاطه شده است ، یک سگ کوچک یا "مسیو کرچک" که برادر کوچکترش هنگام بازگشت از فرانسه "برای دلجویی از او" پیشنهاد داد. در پس زمینه هذیان خود ، این بقایای بسیار نهفته دوران کودکی (هر دو دیزنی را دوست دارند) نسبتاً دلهره آور هستند. تغییر به تصاویر از دوران کودکی آنها ، که در ابتدا به صورت سیاه و سفید بایگانی شده بود ، باعث تغییر فیلم می شود. دو پسر کوچک فیوزین در باغ ، در یک چرخ و فلک ، روی تاب بازی می رقصند. این تصاویر به ظاهر بی گناه که به تصاویر قبلی پیوند خورده اند ، کدورت نسبتاً هیولایی به خود می گیرند. این خاطرات حتی فرشته ای هستند ، اما جبران ناپذیر توسط آینده درگیر نیستند و دیدن این تصاویر که جلوی چشمان ما تبدیل می شوند ، از وضوح به غیر قابل توضیح ، دلخراش است.
 
همزمان با این تصاویر اتفاقی برای ما می افتد و تجربه کردن این فیلم غیر از حالت تصادف سخت است. با توجه به اینکه هذیان گویی همیشه یک فاجعه است ، ما باید در اینجا موفقیت فیلم را در غیرقابل فهم بودن حال درک کنیم. کارگردانان با گشودن به روی دیگران ، هر چقدر نفرت انگیز باشند ، آنچه را که تصور نمی کردیم قابل اشتراک باشد ، با این فیلم به اشتراک می گذارند ، تجربه ای چنان ناراحت کننده است که پس از مدتها ، پسران کوچک را به سایه تبدیل می کند. نفرین شده آواره شده توسط این تصاویر ، ما در میان این شبح ها راه می رویم ، روی رشته ای که بین احساس و آنچه قابل تصور است کشیده شده است.

  • ۹۹/۰۸/۰۸
  • علی موسی ابادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی